Korang Sakit Tekak? Cuba Cara Ni Bagi Melegakan Rasa Perit Tu!

![|630x417](upload://5o3WHvvTSuk5vXtYxJhQnr7ZvJH.jpeg)

Sakit tekak adalah masalah biasa yang kerap dialami orang ramai. Ianya boleh jadi berpunca daripada pencemaran udara, terdedah kepada penghawa dingin terlalu lama, jangkitan bakteria atau macam-macam lagi.

Apa yang pasti kondisi ni sangatlah tak syok sampai boleh mengganggu rutin harian korang. Tak kiralah waktu bekerja atau masa bersama tersayang, tapi nak buat apa pun jadi terbatas sebab tekak yang perit akan buat korang rasa tak selesa sepanjang hari.

![|630x473](upload://lyKeng2bo2qjiHnf9ViSMFNQv0A.jpeg)

Sakit tekak biasanya boleh diredakan dengan banyakkan berehat dan minum air masak. Cuba juga, air suam dengan campuran lemon. Nak lebih mudah lagi korang ambil je lozeng sakit tekak DifflamAB (Honey Lemon), ianya boleh didapati di mana-mana farmasi dan mudah untuk  diambil.

DifflamAB legakan kekeringan, rasa gatal, perit atau sakit tekak

![|630x473](upload://tFgcEsaeC30BaHCPhmELrp04zCM.jpeg)

Diformulasi dengan dua bahan antiseptik iaitu -2, 4 dichlorobenzyl alcohol dan amylmetacreso, DifflamAB membantu membunuh bakteria dan mengurangkan jangkitan. Ia juga mengurangkan bengkak dan kemerahan dalam tekak. 

DifflamAB boleh diambil setiap dua hingga tiga jam sekali untuk melegakan rasa sakit, ianya sesuai untuk diambil orang dewasa dan kanak-kanak yang enam tahun ke atas.

Ia tak hanya hadir dengan perasa Honey Lemon, tapi ada juga pilihan perasa seperti oren dan anggur hitam.

Difflam HEXTRA untuk masalah sakit tekak lebih serius

![|630x473](upload://mTMeBhqkzo1c6ZEBIxwbnY3t5W4.jpeg)

Kalau korang berdepan masalah sakit tekak yang lebih serius sampai nak telan airliur pun terasa perit, apa kata korang cuba Difflam HEXTRA sebab ianya mengandungi antiseptik dan anestetik setempat.

Kedua-dua bahan ni boleh membunuh bakteria dan menghalang jangkitan. Ia turut membantu mengurangkan sakit serta memberi rasa kebas yang melegakan.

Difflam HEXTRA hanya boleh diambil setiap tiga jam atau bila perlu je. Ia boleh diambil diambil oleh orang dewasa dan kanak-kanak berusia enam tahun ke atas.

![|650x340](upload://vjv4ZbBbQ6xR8E1zvG2XNEIcJF5.png)

Jadi lepas ni bila sakit tekak je terus ambil DifflamAB atau Difflam HEXTRA okay!

Baca juga label produk untuk maklumat tambahan. Sekiranya simptom berpanjangan, dapatkan nasihat pakar kesihatan dan teruskan dengan rawatan sekiranya perlu.

Ini adalah iklan produk ubat.

Nombor pendaftaran yang diluluskan:

DifflamAB Honey Lemon (MAL09082784X)

DifflamAB Orange (MAL18126010X)

DifflamAB Blackcurrant (MAL18126011X)

Difflam HEXTRA (MAL20076056X)

Nombor KKLIU: KKLIU 3077 /2021

Tarikh Tamat: 31 Disember 2023

Maklumat pengiklan:

iNova Pharmaceuticals (Singapore) Pte Ltd

Malaysia Branch (995059-W)

6F-2A, 6th Floor, Tower 4 @ The PFCC,

Jalan Puteri 1/2, Bandar Puteri,

47100 Puchong, Selangor,

Malaysia.

Nombor telefon: 03-86003900


This is a companion discussion topic for the original entry at https://ohbulan.com/korang-sakit-tekak-cuba-cara-ni-bagi-melegakan-rasa-perit-tu