3 Kandungan Penting Dalam NH Immue-U Ni Boleh Beri Apa Yang Badan Korang Perlukan!

![|630x364](upload://xas8Eke6iJpHadeXJNxkGi07Mut.jpeg)

Akhir-akhir ni ramai yang kongsikan betapa pentingnya pengambilan vitamin C untuk badan kita lebih-lebih lagi ketika mengharungi musim pandemik ini. Pengambilan Vitamin C dikata boleh membantu melengkapkan khasiat dalam badan kita dan meningkatkan sistem imun juga tau! Sistem imun kita berfungsi sebagai sistem penahanan diri pertama untuk menapis apa yang masuk dan keluar dari tubuh badan kita.

Akan tetapi, kita kenalah pandai pilih jenis Vitamin C macam mana yang kita perlukan. Tak semua Vitamin C yang ada kat pasaran tu ada semua kandungan yang badan korang perlukan tau. Ha, macam mana nak tahu jenis macam mana yang kita perlukan? Jom tengok dekat bawah ni apa ciri-ciri Vitamin C yang bersesuaian untuk kita.

Antara kandungan yang perlu ada dalam vitamin C tu ialah..

1) Vitamin C

![|1200x693](upload://hbZrc7MQkeTSHMFSoPRpZN6Otps.jpeg)

  • Berkesan untuk pelbagai fungsi fisiologi seperti penggalak kepada penghasilan kolagen dalam badan.
  • Antioksidan semulajadi.
  • Membantu melindungi sel daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas.

2) Yis Beta Glukan

![|1200x693](upload://hM1WyWbBos6a2MoTWVu7zrMeZbB.jpeg)

  • Membantu meningkatkan fungsi dan kereaktifan sel imun untuk memusnahkan patogen yang berpotensi menyerang badan.
  • Juga bertindak sebagai antioksidan yang membantu mengurangkan kerosakan sel.
  • Agen anti-jangkitan yang dapat membantu menghalang pertumbuhan bakteria dan virus patogen.

3) Prebiotik (FOS & Inulin)

![|1279x639](upload://u4sIy5XcM8lARDOEaSPYPG5RAHp.gif)

  • Membantu menggalak pertumbuhan bakteria baik dalam usus.
  • Membantu menjaga persekitaran usus untuk pencernaan yang lebih baik.
  • 70%  imuniti badan dipengaruhi daripada sistem pencernaan

Kandungan ni boleh didapati dalam NH Immue-U! Bukan tu je, ada juga manfaat lain bila korang ambil supplement ni. 

![|1200x693](upload://zgm1PqlMJQlvFp3AnkvVD4fl1Xu.jpeg)

Kalau korang nak tahu, 90% daripada penyakit manusia ada kaitan dengan ketidakseimbangan dan sistem imun yang lemah. Apabila imun sistem kita lemah, badan lebih mudah terdedah kepada serangan bakteria dan virus seperti virus Covid-19.

Sebab tulah penting untuk kita kekalkan badan yang sihat dan sistem imun yang kuat untuk lindungi badan kita. Supplement yang bagus sebenarnya memainkan peranan penting tau.

NH Immue-U ni merupakan antara supplement pilihan orang ramai walaupun baru je dipasarkan beberapa bulan lepas. Selain daripada rasa oren yang sedap tu, ia juga memberikan manfaat lain yang jarang – jarang didapati dalam produk Vitamin C yang lain seperti:

  • Menaikkan sistem imun
  • Menghalang radikal bebas
  • Mengurangkan sistem alahan
  • Meningkatkan fungsi usus
  • Membantu mengawal tahap gula dalam darah

NH Immue-U ni direka khas untuk melengkapkan kitaran hidup seharian kita tau!

![|1200x1200](upload://eDnxlhE4kfvJ5PIHoUsxTn7xr9L.jpeg)

Ini kerana vitamin di dalam sayur-sayuran atau buah-buahan  boleh hilang kalau disimpan atau dimasak terlalu lama. Jadi, NH Immue-U ni la yang bantu lengkapkan apa yang tak lengkap atau yang masih terkurang lagi dalam badan korang tu!

![|1200x693](upload://9Mv1XGz2xatA2fX2tjS6bSLv97h.jpeg)

Gabungan perisa oren, Vitamin C, Frukto-oligosakarida, Inulin, Yis Beta, Glucan dan Fruktosa sememangnya supplemen lengkap untuk keperluan badan kita.

Bukan itu sahaja, ia juga menggunakan bahan semula jadi dan tidak mengandungi sebarang pengawet, pewarna dan perisa tiruan. Ha, memang the perfect supplement lah!

Atas sebab inilah akan membuatkan badan kita lebih mudah untuk menyerap segala kebaikan yang ada dalam supplement tersebut.

Ianya juga mudah untuk disediakan! Tak sampai 5 minit pun!

![|650x323](upload://gjxpVki0dzRA0vBCAtDixBWSxbp.jpeg)

Korang hanya perlu campurkan 1 peket NH Immue-U dengan 100ml air bersuhu bilik, kacau sampai rata dan siap! Disyorkan untuk ambil 1 paket sehari selepas makan untuk kesan yang optimum.

NH Immue-U ni boleh didapati di Watsons dan juga secara atas talian!

Korang boleh tanya je dekat ahli farmasi tu nanti mereka akan terangkan mengenai NH Immue-U ni dengan lebih detail lagi! Memang bagus untuk badan dan rasa oren tu buatkan korang rasa nak minum hari-hari! Serious talk, tak rasa macam minum supplement pun!

Kalau korang nak beli, bulan Oktober ni ada tawaran menarik untuk korang. Mulai 30/9/2021 hingga 3/11/2021 korang boleh dapatkan NH Immue-U 10g x 20’s dengan harga RM39.90!

Wahh menarik ni. Korang boleh dapatkan produk ini di Watsons, klik je kat SINI!

Jom dapatkan Vitamin C yang betul untuk keperluan badan korang hari ini!

 


This is a companion discussion topic for the original entry at https://ohbulan.com/3-kandungan-penting-dalam-nh-immue-u-ni-boleh-beri-apa-yang-badan-korang-perlukan